zaterdag 7 januari 2012

Dipje. . . . .

Heb een dipje. . . ...komt niet alleen van het weer, op nieuwjaarsdag overleed mijn 2de vriendin, zij was ernstig ziek, maar 2 vriendinnen in 10 dagen is een beetje te veel van het goede, allebei geboren in hetzelfde jaar als ik, gisteren was de begrafenis en ik kon er niet naar toe, dat zijn dus ook de consequenties van emigratie. . . . .een maand geleden hebben wij afscheid van elkaar genomen, wat had ik graag langer met haar op ons levenspad gewandeld!!De andere vriendin woonde hier bij mij in Frankrijk en wij trokken veel met elkaar op. . . . . dit is dus de realiteit in 2012! Gelukkig had ik gisteren Quiltclub, veel praten en ook weer lachen! Over wat ons bezighoudt, de kinderen, het verlies. . . . . . .Vandaag maak ik siggies, een paar huisjes, hexagonnetjes. . . . . . . en dan is er morgen weer een nieuwe dag!!

8 opmerkingen:

  1. Hallo Petronella we hebben hier al over geschreven,maar ik weet wat je voelt, als je uit je land weg gaat, neem je elke keer afscheid van vrienden , als ze ziek zijn, dan hoop je elke keer toch weer, dat als je terug komt dat ze er nog zijn, maar vele keren is dat niet zo, en dan als je naar Nederland komt, daar weer een lege plaats is.

    Ik heb ook al zo vaak geen afscheid kunnen nemen, dat nu naarmate je ouder gaat worden, het steeds moeilijker gaat worden,omdat er meestal niet dat voor terug komt van vroeger.

    Ik zit hier ook vaak,als ik ze nog maar eenmaal zou mogen ontmoeten, dan kon ik dat of dat nog even zeggen! nu denk ik dan ook, probeer zoveel mogelijk contact te houden met mensen die belangrijk zijn voor je,

    Gelukkig ben je goed opgevangen op je quiltclub

    Ik wens je sterkte voor de komende tijd, dikke knuf en een fijn weekeinden

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoiets zorgt niet voor meer dan een dipje. Je wordt zo ontzettend bepaald bij de eindigheid van het leven en het verlies van iemand die je dierbaar is. Dat snijdt! Fijn dat je vriendinnen in de buurt hebt om dat verdriet mee te delen en die je ook weer kunnen bemoedigen. Ik denk, naarmate wij ouder worden, wij dit soort dingen allemaal meemaken of al heel veel hebben meegemaakt. Geeft eigenlijk ook een soort verbondenheid, vind je niet?
    Heel veel sterkte Petronella, ik denk aan je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou het is ook niet niks twee vriendinnen in 10 dagen.Heel veel sterkte en fijn dat je je verdriet kunt delen met de quiltclub. Elke quilt waar we aan werken krijgt speciale herinneringen nietwaar.
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ach meis toch, twee vriendinnen in zo'n korte tijd.....heel erg!!! Ik wens je heel veel sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen