maandag 26 maart 2012

Laat niet als dank . . . . . . . . .

"Laat niet als dank
Voor 't aangenaam verpoozen
Den eigenaar van 't Bosch
De schillen en de doozen"
Heb dit toegevoegd, want ik herinner me nog heel goed dat ik sinds mijn kindertijd, vooral als wij logeerden op de Veluwe bij mijn Oom en Tante en we daar veel in de bossen vertoefden, altijd herinnerd werd aan deze slogan!
Een rondje "bos" gedaan, tjonge wat een rotzooi is er langs de weg gegooid, van lege bierflesjes tot sigarettenverpakkingen . . . . . .    Bloesem . . . . . . . . .    En het broertje van onze Victor. .  . . .
Een paadje ontstaan door het wild dat er langs loopt . . . . . . . . . .
. . . . . . . . . . .en de kalfjes kunnen weer naar buiten!!!!
Let nog even op de advertentie van de Bernina 830! 

3 opmerkingen:

  1. Prachtig, die bloeiende boom en het kalfje buiten.
    Bekende tekst Petronella. Wij kregen een aantal jaren terug een kleine ouderwetse poster van de ANWB toen die zoveel jaar bestond. Daar staat die tekst ook op. Helemaal waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat ken ik ook, alleen zei men bij ons : de eigenaar van dit pand, de schillen en de dozen! En nog steeds stop ik verpakkingen en vuile zakdoekjes netjes in mijn zak en gooi ze thuis weg, ach jong geleerd! Maar tegenwoordig loop ik vaak te bukken om alles wat andere neergooiden mee naar huis te nemen! Wat een prachtige foto's laat je zien, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja dat snap je niet hé dat mensen overal spullen neergooien..Ik heb mijn kinderen geleerd dat we thuis een prullenbak hebben, en daar hebben ze geloof ik aardig naar geluisterd..

    BeantwoordenVerwijderen