maandag 6 februari 2012

Sarah is geboren . . . . . . . .

Ik heb even geaarzeld, maar wil dit toch met jullie delen. Het maakt nu deel uit van ons leven. Sarah is geboren, maar ze is tijdens de geboorte gestorven. Dit is erg verdrietig. Maar wij leefden hier al een aantal maanden mee. Sarah had Anencefalie, de hersentjes zijn niet of nauwelijks aangelegd. Toen dit werd ontdekt hebben onze kinderen besloten om de zwangerschap uit te dragen. De zwangerschap was perfect, tot het einde toe. Wat hebben ze ervan genoten. Soms kan zo'n kindje even blijven leven, dus werd het kamertje in orde gemaakt. We willen haar het plekje geven in onze familie die haar toekomt. Zondag heb ik het mandje bekleed waarin we haar naar haar laatste rustplaats zullen brengen, dat doet een quiltende oma gewoon. Ik heb haar naam geborduurd. We genieten deze dagen van haar aanwezigheid, maar wat zal het zwaar worden. Ik deel dit met jullie, want wij weten allemaal dat het leven niet maakbaar is. En wij geloven dat God voor Sarah een plekje heeft bereid. En dat geeft Troost! Aarzel niet reageer gewoon, of schrijf me!



En dit is het quiltje voor Sarah, dit heb ik enkele weken geleden gemaakt en heb het toen al wel laten zien.



13 opmerkingen:

  1. Ach Petronella, wat een vreselijk verdrietig bericht. Ik leef met heel mijn hart met jullie mee en weet dat Sarah in jullie harten altijd bij jullie zal zijn, net zoals onze Colin altijd bij ons is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een verdrietig bericht. ik wil jullie allemaal heel veel sterkte wensen.
    en inderdaad: leven is een gift. helaas weten wij daar ook het één en ander van...
    sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach lieverd, dat is een intens verdriet en beleven. Ik heb tranen in mijn ogen bij het zien van je foto! Wat snijdt dat. Maar je hebt wel gelijk: dat lieve kleintje is bij de Heer!! Dat weet ik zeker. Ons eerste kleintje had hetzelfde Petronella, anencefalie en open ruggetje. Ik heb haar niet eens kunnen zien. Het ging vroeger allemaal zo anders. Wat is het fijn dat je nu hier bent en er helemaal voor de ouder kan zijn. Ik wens je héél veel liefde, sterkte en Gods zegen toe. Dikke pakkerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zit ook met tranen in mijn ogen, want wat een moeilijke tijd zullen jullie hebben en krijgen, ik wens zowel jou en je man en ook jullie kinderen heel veel sterkte met dit verlies. Ik hoop dat een mooi afscheid van haar jullie zal sterken bij de verwerking en daar heb jij met dit mooie quiltje en de prachtige mand zeker aan bijgedragen. Ze is nu op een betere plaats geloven wij en ik hoop dat jullie daar ook steun aan hebben. Gods zegen, knuffel
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lieverd de afgelopen maanden heb ik veel met je meegeleefd, en in gedachte was ik bij jullie.

    Het verdriet, en de pijn, die jullie meedragen, maar het is fijn dat je nu in Holland bent, en samen dit proces kunnen verwerken,

    Ik wens jullie de komende dagen heel veel sterkte toe, en steek een kaarsje aan voor Sarah, en houdt even jullie hand vast.

    Sterkte met het afscheid nemen en het verwerken
    liefs joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een moeilijke tijd voor jullie. Wat een zwaar ingrijpende gebeurtenis. Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht. Goed dat jullie afscheid hebben kunnen nemen en ergens in de hemel heeft ze vast een heel mooi plekje gekregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit huilend achter mijn computer, meid wat is dit erg!!
    als moeder, als oma.......
    maar wat dapper van jullie kind om deze zwangerschap uit te dragen, ik hoop dat jullie troost vinden om deze tijd samen te dragen!!
    veel liefs van ook een moeder en ook een oma.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat hebben je kinderen moed gehad om dit tot het einde door te maken. Als oma van vijf kan ik me ook voorstellen hoe jij je voelt!
    Veel moed voor de ganse familie.
    Groetjes Viviane

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach wat een verdriet, en wat lief om dit kindje alle liefde te geven die jullie voor haar hadden. Veel sterkte gewenst en lieve groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een ongelooflijk verdrietig berichtje, en wat een ontroerende foto van oma met Sarah. Ik wens jou en je hele familie heel veel sterkte toe voor de komende periode. Lieve groetjes, Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ach Petronella, beduusd ben ik.

    In 1982 werd mijn derde kindje, Sarah, dood geboren en eerder mocht ons tweede kindje, Jan, maar acht uur leven.
    Toen was er nog niet zoveel mogelijk op het gebied van afscheid nemen en delen, zoals jij nu zo prachtig en knap hebt kunnen doen; zo liefdevol en dierbaar.
    Ik weet wat jullie, maar vooral de ouders, door (moeten) maken.
    Verdriet, gemis, verlies van hoop en leven....

    Liefs, moed en vertrouwen wens ik jullie allen van harte toe.

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een verdrietig maar tegelijk mooi bericht; jullie hebben mogen zien hoe Sarah er uit ziet en hopelijk geeft deze periode toch mooie herinneringen, al was het prachtig geweest als ze had mogen leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ...................Wat is dit ontroerend en wat hebben jullie dit mooi gedaan.Liefs,Hélène

    BeantwoordenVerwijderen