donderdag 2 februari 2012

Huisjes en Hexa's. . . . . .

Tja, kan het ook niet helpen, kom op het moment niet verder, ben nl. nog steeds bezig met de boekhouding van 2011, en dat zal ook nog wel even duren.
 
Heb de breedte bereikt, en ik werk de randen gelijk af, zodat ik niet zo veel nawerk heb. 
Deze zat gisteren op ons land voor het huis, een beverrat noemen ze dit in NL geloof ik. Een joekel, groter dan een flinke kat! Het vervelende is dat ze ziektes overbrengen, die via hun uitwerpselen op het land terechtkomen, vervolgens wordt het gras weer genuttigd door de koeien. Onder andere Neospora Caninus, wat de veroorzaker is van het vroegtijdig verwerpen van de kalveren, een TBC-variant en Leptospirose, het zg. Melkerskoorts, dit begint met griepverschijnselen, als je dit niet snel laat behandelen herstel je nooit meer 100%.  Dit is dus zo'n voorbeeld dat het huidige boeren niet zo romantisch is als er vaak gedacht wordt!
Vervolgens vriest het hier ook,
. . . . . . dus de haard aan, GEZELLIG !!!

3 opmerkingen:

  1. Wat word je stad mooi!
    Veel sterkte vandaag met de kou, ik ga ook bij de haard zitten
    fijne dag groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je huisjes worden prachtig maar je begrijpt dat ik helemaal gevallen ben voor je hexjes!! super mooi.
    groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn beiden leuk hoor, je huisjes én je hexjes.
    Je laat wel héél veel en héél groot vuur zien..... Gaat niet helemaal goed, denk ik?

    BeantwoordenVerwijderen