maandag 11 november 2013

Vondst . . . . .

Al heel lang wil ik de oude naaimachine van mijn oma van de zolder halen, om met de kleindochters te gaan naaien, maar zoals met zoveel dingen komt het er maar niet van. Nu wil het geval dat ik vrijdagmorgen mijn naaimachine weg moest brengen, het spoelhuis bleef maar ronddraaien, dus ik had een verkeerde manoeuvre gedaan. Tja en wat doe je dan. Het is rustig vandaag, want het is een vrije dag ( 11 november, Armestice, het einde van de Eerste Wereldoorlog) En ik wilde graag nog weer eens aan de Dear Jane werken:
 En hier is tie dan
 Ik meende toch altijd dat het een Singer was, en nu kan ik geen merk vinden!
 Hij moest even op temperatuur komen, hij is zeker meer dan 15 jaar niet uitgepakt, even olieën, en nog even stoeien met de spanning
 En ja hoor, hij naait!
Toch weer een blokje af!
Het grappige was dat het lampje het nog deed!
Ik hoop morgen mijn Pfaff weer op te kunnen halen!

9 opmerkingen:

  1. Toch heel fijn dat je verder kon met dit "oudje".
    Een echte schat zo'n machientje.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat toch leuk; de oudjes doen het nog best :>)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh mai, wat een beauty!! Niet meer op zolder zetten hoor, lekker in het zicht. Wat goed dat hij nog zo prima naait!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kijk, daar kon ik wel op naaien! Ondertussen: mam, wil je een draagjas voor mij maken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige naaimachine is het. Zonde om weg te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi machientje is het, jammer dat er geen naam op staat!
    Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende vondst
    Ellen en ik hebben je gemist, in V
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hè, die oude machientjes, ik ga er hier ook snel eentje van zolder halen en weer gebruiksklaar zien te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. T'is even wennen maar te gek dat je er nog zo'n mooi blok mee gemaakt hebt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen